РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ЩОДО УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ П’ЯТИКЛАСНИКІВ ДО
НОВИХ УМОВ НАВЧАННЯ
Будь - які перехідні періоди життя і
діяльності дітей висувають специфічні проблеми, що пов’язані зі зміною в
організації навчальної діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися,
пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до
ступеня сформованості у дітей певних учбових знань, дій, навичок. Процес звикання
до шкільних вимог і порядків, нового для
п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як адаптація. Адже дитина в
школі адаптується не тільки до своєї соціальної ролі, але перш за все до
особливостей засвоєння знань у нових умовах.
1. Якщо Вас щосьтурбує в поведінцідитини,
якомогашвидшезустріньтеся і обговорітьцеізкласнимкерівником, шкільним
психологом.
2. Якщо в родинівідбулисяподії, щовплинули
на психологічний стан дитини, повідомте про цекласногокерівника.Самезміни в
сімейномужитті часто пояснюютьраптовізміни в поведінцідітей.
3. Цікавтесяшкільними справами,
обговорюйтескладніситуації, разом шукайтевихідізконфліктів.
4.
Допоможітьдитинівивчитиіменановихучителів, запропонуйтеописатиїх,
виділитиякісьособливіриси.
5. Порадьтедитині в
складнихситуаціяхзвертатися за порадою до класногокерівника, шкільного
психолога.
6. Не слідвідразуослабляти контроль за
навчальноюдіяльністю, якщо в періоднавчання в початковійшколі вона звикла до
контролю з вашого боку.Привчайтедитину до самостійностіпоступово: вона має сама
збирати портфель, телефонуватиоднокласникам і питати про уроки тощо.
7. Основнимипомічниками у складнихситуаціях
є терпіння, увага, розуміння.
8. Головне
новоутворенняпідлітковоговіковогоперіоду – відкриттясвоєїіндивідуальності,
свого «Я». Підвищуєтьсяінтерес до своготіла, зовнішності.
9. Зростає дух незалежності, якийвпливає на
стосункипідлітка в родині, школі.
10. У
дітейнастає криза, пов’язана з бажаннямздобутисамостійність,
звільнитисявідбатьківськоїопіки, з’являється страх перед
невідомимдорослимжиттям.
11.
Бажаннязвільнитисявідзовнішнього контролю поєднуєтьсязізростанням
самоконтролю й початком свідомогосамовиховання.
12.
Внутрішнійсвітдитинищенестабільний, тому батькам не
слідзалишатисвоїхдітей без нагляду. Підлітокдужевразливий і легко
піддаєтьсявпливам як позитивним, так і негативним.
13.
Розширюється коло спілкування, з’являютьсяновіавторитети.
14.
Недоліки йсуперечності в поведінціблизьких і старших сприймаютьсягостро
й хворобливо.
15. У
батьках підліткихочутьбачитидрузів і порадників, а не диктаторів.
Немає коментарів:
Дописати коментар